Wycieczka klas piątych - "Szlak Piastowski"

Uczniowie z klasy VA i VB wzięli udział 5 października 2021r. w całodniowej wycieczce „Szlakiem Piastowskim” – do Lednogóry (Ostrów Lednicki), Gniezna i Biskupina.

Ze szkoły wyjechaliśmy wcześnie rano, bo już o 6:30. Najpierw ruszyliśmy w stronę Ostrowa Lednickiego, który nazywany jest Wyspą Władców. Na miejscu, po przepłynięciu promem na wyspę, zwiedzaliśmy z przewodnikiem pozostałości potężnego grodu obronnego, który był głównym ośrodkiem Państwa Polan oraz siedzibą Mieszka I. Oprócz zwiedzania, uczniowie wzięli również udział w  ciekawej lekcji muzealnej zatytułowanej „Skrzynia pełna śmieci czy skarbów? O czym mówią do nas przedmioty sprzed tysięcy lat”. Zajęcia dały uczniom sposobność poznania wielu niecodziennych przedmiotów, dziś zupełnie zapomnianych i trudno rozpoznawalnych, tymczasem dla naszych przodków drogocennych, których brak trudno sobie wyobrazić.

Następnie wyruszyliśmy do Gniezna. Tam na Wzgórzu Lecha zwiedziliśmy z przewodnikiem Archikatedrę wraz ze słynnymi Drzwiami Gnieźnieńskimi.

Z Gniezna udaliśmy się do ostatniego punktu naszej wycieczki, czyli do Biskupina. Wspólnie z przewodnikiem obejrzeliśmy  słynny rezerwat sięgający swą historią schyłku paleolitu. Tutaj też uczniowie bardzo chętnie zaopatrzyli się w piękne pamiątki.

Do Jerki wróciliśmy wieczorem, około godziny 19:00 – zmęczeni, ale zadowoleni i pełni pozytywnych wrażeń.