Ogólnopolska Akcja Logopedyczna SŁOWOTWÓRCY
Ogólnopolska Akcja Logopedyczna SŁOWOTWÓRCY.
Akcja zorganizowana pod specjalnym patronatem
Polskiego Towarzystwa Logopedycznego
Cele akcji
Głównym celem akcji jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki logopedycznej. Kształtowanie twórczych i świadomych postaw wobec języka ojczystego, budowanie kompetencji językowych dzieci oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim. Popularyzacja wiedzy o języku, jego żywym charakterze i dynamice. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do budowania wiedzy na temat logopedii oraz słowotwórstwa. Akcja odpowiada na potrzebę współpracy specjalistów, dzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz wieloaspektowość pracy logopedów. Wpisuje się również w główne kierunki polityki oświatowej państwa.
Cele szczegółowe:
- Wspieranie działań twórczych dzieci w różnorodnych formach aktywności: językowej, słownej, plastycznej, ruchowej;
- Rozwijanie wyobraźni i fantazji;
- Rozwijanie świadomości językowej;
- Twórcza zabawa polszczyzną, słowotwórstwo w obrazowej formie;
- Dzielenie się oryginalnymi i nowo powstałymi słowami (neologizmami);
- Dbałość i troska o mowę ojczystą;
- Stymulowanie mowy i myślenia;
- Kształtowanie i wzbogacanie słownictwa dziecka;
- Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli;
- Współpraca logopedów na terenie całego kraju poprzez wspólną wymianę doświadczeń.
Regulamin Ogólnopolskiej Akcji Logopedycznej „SŁOWOTWÓRCY”
1. Ogólnopolska Akcja Logopedyczna „SŁOWOTWÓRCY” skierowana jest do dzieci
w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
2. Akcja realizowana jest od 10.09.2022 r. do 31.03.2022 r.
3. Termin nadsyłania prac : od 01.11.2022 do 31.01.2023 r.
Zadanie realizowane przez Zespół Szkół w Jerce pozycja nr 2:
Ulubione logopedyczne słowo i sieć skojarzeń do niego. Dziecko wybiera swoje słowo, które podoba mu się najbardziej i przedstawia je w formie ilustracji. Rysuje obrazkową sieć skojarzeń, czyli słowa, które z nim skojarzą. Słowa w sieci mogą być również zapisane. Praca powinna odwoływać się do doświadczeń dziecka i powinna być samodzielna.
Akcja i jej tematyka pozwala na realizację działań w sposób kreatywny, innowacyjny zarówno w przedszkolu, jak i w szkole. Została tak przemyślana, aby podejmowane aktywności mogli z powodzeniem wykonać przedszkolacy i uczniowie.
Zapraszam do twórczej zabawy !
Aneta Walczak