Realizacja innowacji pedagogicznej „Czytam z Emocją” oraz projektu edukacyjnego „Emocja”

„Brzydkie kaczątko”, czyli jak to z naszą pewnością siebie bywa to temat kolejnego zadania innowacji Czytam z Emocją. Tym razem przedszkolaki wybrały się do krainy empatii. Zajęcia rozpoczęły się od rozmowy na temat empatii i emocji, które towarzyszą nam w codziennym życiu. Dzięki uprzejmości pani Lidki Szczerbal, dzieci miały okazję poznać historię „Brzydkiego kaczątka”. Przedszkolaki z uwagą i z zaciekawieniem śledziły losy tytułowego bohatera, który aby odkryć prawdę o sobie musiał pokonać sporo trudności. Jednocześnie chętnie odpowiadały na pytania dotyczące przeżyć postaci z baśni. Słuchanie tekstu literackiego ze zrozumieniem sprawdził quiz matematyczny. Po wysiłku intelektualnym były zabawy ruchowe. Przechodząc po ścieżce sensorycznej dzieci doświadczały, badały, dotykały różnych faktur. Dzieci wykonały również prace plastyczne pt.: „Brzydkie kaczątko w wodzie”. Uzupełniły również Paszport Małego Czytelnika naklejką Brzydkie kaczątko , a tym samym zrealizowały czwarty etap innowacji.

 

Justyna Marcinkowska

Joanna Hytra

Justyna Pawlicka

Renata Szlecht

Leonarda Walczak