Z wizytą w Toruniu

W piątek 5 listopada uczniowie z klas II i III wraz z wychowawczyniami i opiekunami wyruszyli na wycieczkę krajoznawczą do Torunia. Po czterech godzinach podróży wspólnie dotarliśmy do tego niezwykle urokliwego miasta nad Wisłą. Na miejscu czekał na nas miejscowy przewodnik. W formie spaceru zwiedziliśmy Stare Miasto, mury obronne, baszty (w tym Krzywą Wieżę), bramy średniowieczne, dom Mikołaja Kopernika oraz Rynek z Ratuszem Staromiejskim i pomnikami. Po spacerze pani przewodnik zaprowadziła nas na seans do Planetarium. Następnie zjedliśmy pyszny obiad w restauracji „Oberża”, po czym poszliśmy na warsztaty do Żywego Muzeum Piernika, gdzie poznaliśmy recepturę słynnych toruńskich pierników. Cennego przepisu zdradzić nie możemy, jedno jest pewne – pierniki piec umiemy! Program wycieczki zakładał również czas na zakup pamiątek oraz toruńskich pierników z czego dzieci chętnie skorzystały. Wróciliśmy do domu w godzinach wieczornych. Byliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.